Reuma en Artrose

Reumatische aandoeningen zijn alle aandoeningen en klachten aan gewrichten, spieren en pezen met pijn en bewegingsbeperking, die niet het gevolg zijn van verwonding of letsel (niet-traumatisch).

De meest bekende reumatische aandoeningen zijn:

• Reumatoïde artritis
  • Artrose
  • Artritis psoariatica
  • De ziekte van Bechterew
  • Jicht

Het is belangrijk dat mensen met een reumatische aandoening behandeld/ begeleid worden door fysiotherapeuten die zich regelmatig bijscholen in de laatste inzichten op het gebied van Reumatologie. De laatste jaren is er namelijk veel veranderd in de behandeling van mensen met reumatische aandoeningen, zowel medicamenteus als door middel van oefentherapie.Het is van belang dat uw behandelend fysiotherapeut daarvan op de hoogte is.

Fysio Fit Wijchen maakt deel uit van ReumanetNL. Daarom zijn wij bij uitstek de praktijk waar u terecht kunt voor behandeling en begeleiding bij reumatische aandoeningen.

Fysiotherapeutische behandeling
De fysiotherapeutische behandeling en begeleiding is gericht op uw persoonlijke situatie. Er wordt bekeken wat uw doelen / wensen zijn, rekening houdend met uw klachten en beperkingen. Met uw inzet en onze begeleiding kunnen we samen veilig en verantwoord bewegen inpassen in het dagelijkse leven en werken aan een leven met meer kwaliteit. Om dat mogelijk te maken is de training gericht op uw algehele conditie en uithoudingsvermogen, spierkracht, soepelheid van uw gewrichten en ontspanning.

Ook heeft de behandeling als doel, u te leren zo zelfstandig en verantwoord mogelijk te bewegen en is gericht op het laten toenemen van uw kennis van uw lichaam en het omgaan met de ziekte. De fysiotherapeut behandelt u individueel of in groepsverband. Afhankelijk van uw gezondheidstoestand, uw wensen en de mogelijkheden van de fysiotherapeut, kijkt u samen met de fysiotherapeut welke vorm het beste bij u past.

FYSIO FIT WIJCHEN

LOCATIE